Szintimánia

Koródi Csaba honlapja

Egy király Korg!


Borítékolható volt, hogy a Korg előbb-utóbb élni fog a KING-KORG szójáték lehetőségével, már csak az volt a kérdés, hogy milyen eszköznél teszi ezt. Elérkezett az alkalom és tényleg egy király analóg modellezős szintetizátor kapta a megtisztelő címet.

A KingKorg szintetizátorról kiszivárgott legeslegelső kép még erősen kacsa-gyanús volt, de a Korg egy laza csuklómozdulattal lerántotta a leplet a hangszerről és valóban egy megtestesült eszközről van szó.





A KingKorg végre eljutott magyarországra is és a hétvégén alkalmam nyílt kipróbálni. Teljesen részletekbe menő tesztet nem volt lehetőségem készíteni és talán felesleges is lenne a paraméterek erdejével szaporítani a szót, arra ott a specifikáció. Inkább a személyes tapasztalataimra hagyatkoznék.  

Az első pár perc után egyetlen jellemzővel tudnám illetni a hangszert: nagyon kultúrált! Az utóbbi években rengeteg igen jó és ígéretes beltartalmú KORG szintetizátorral örvendeztetett meg minket a gyártó, de az anyaghasználat mindig kicsit kérdéses benyomásokat hagyott mindenkiben akikkel beszélgettem az idők során.  

A KingKorg ezúttal nagyon kellemes, finommechanikai érzetet kelt az emberben. Az alumínium fedlapban szépen mutatnak a fényes műanyag-felületű gombok, visszajelző LED-ek, ahogy a 3 kijelző fedlapja is. A tekerők tapintása is nagyon finom, fényes bakelit-szerű és nem amolyan olcsó fröccsöntött hőre lágyuló műanyag érzetét keltik. A racsnis potik nagyon finoman állnak pozícióba és egyébként is nagyon szép, klasszikus krómtárcsa díszítést kaptak. Egy szó mint száz, szép lett, és valahogy a billentyűzetén is nagyon kényelmes a játék.  

A kezelőszervek felépítése rendkívül egyszerű és logikus. A hangszert arra tervezték, hogy otthon a szobában a leg-elképesztőbb, leg-összetettebb hangzásokat állítsuk elő, mentsük el, majd a színpadon játszi könnyedtséggel nyúlhassunk ezekbe bele és színezzük, variáljuk a játékunkat tovább. A dedikált kategória-gombok is a hangszínek gyors színpadi elérhetőségét segítik.

A kezelőszervek elhelyezésének és feliratozásának az átláthatóságában személy szerint éreztem némi nehézséget, mert az összetartozó blokkokat kicsit jobban elválaszthatták volna egymástól, akár csak grafikusan kis vonalakkal, mert így egy kicsit nehéz őket külön választani vizuálisan, főleg élő szituációban rossz színpadi megvilágításnál… nyilván a megszokás és a hangszer teljes megismerése sokat kiküszöböl a dolgon, de így elsőre biza sokat kellett hajolgatni és közelebbről megnézni, hogy mi hova tartozik.





Ugye hogy szőrszálhasogatásnak tűnik? Ha ez a legnagyobb baj a hangszerrel, akkor máris mindannyian jól jártunk :)  

Ami a hangját illeti, részemről nagyon jó, nagyon fényes, erős és meleg. Hallani azért a KORG-os hagyományok nyomait, főleg a presetek miatt, de... egyrészt rengeteg új beállítással gyarapodunk a hangszer által, beleértve a legújabb trendi hangszíneket, de hallottam benne egészen új izgő-mozgó ötleteket is... Másrészt editálható analóg modellező hangszer lévén természetesen csak rajtunk áll, hogy mennyire térünk el a preset beállításoktól. Így nem hiszem hogy ne élvezné a hangszer társaságát akár egy olyan ember is, aki írtózik minden gyári preset használatától… egyszersmind aki könnyen és különösebb fejvakarászás nélkül szeretne hozzájutni a legfrissebb trendi hangokhoz, az is megtalálhatja a számítását a KingKorg-ban. Arról se feledkezzünk meg, hogy vannak a hangszerben sample alapú hangszínek is, így EP-s, Zongorás, Orgonás, Stringes projektben is bőven lehet használni. Arról pedig, hogy a hangszer épp milyen forrást használ a megszólaláshoz, arról szép, pirosan világító feliratok tájékoztatnak, így nem lehet eltévedni és azt is azonnal fel lehet mérni, hogy adott hangszínből milyen irányban tudunk eltérni a tekerők segítségével.  

Én a magam részéről nagyon szívesen tekergetnék belőle ki új hangzásokat otthon, majd elvinném a szinti-koncertjeinkre ahol agyon mozgatnám és modulálnám őket :)  

Szerintem izgi cucc, és a többi nagy nevű VA mellett bőven lehet számolni vele is.